
Timo on Karhu Helsingin perustaja ja hallituksen puheenjohtaja. Hän on työskennellyt satojen verkkosivustoprojektien parissa kahden vuosikymmenen ajan. Työ on antanut hänelle syvällisen käsityksen käyttäjien ja verkkosivustojen vuorovaikutuksesta ja siitä, miten sitä voidaan käyttää liiketoiminnan kasvun moottorina.
Timon ydinosaaminen on verkkosivujen määrittelyssä ja konseptisuunnittelussa. Hän tekee määrittelytyötä innolla ja intensiivisesti. Käyttäjäpolkujen sujuvoittaminen, hakukonenäkyvyyden vahvistaminen ja konversion parantaminen ovat Timon suosikkitekemistä.
Timo on myynti- ja markkinointikaveri, mutta hänellä on myös laaja kokemus sisällönhallintajärjestelmistä, integraatioista ja järjestelmäkehityksestä. Kokemus auttaa häntä tunnistamaan asiakkaan kannalta tärkeät teknologiset mahdollisuudet kussakin projektissa. Hän uskoo vahvasti, että tekniikan kuuluu palvella yrityksiä ja käyttäjäkokemusta eikä päinvastoin.
Timo on ollut johtavassa roolissa suunnittelemassa digipalveluita brändeille kuten McDonald’s, Paulig ja Holiday Inn ja B2B-yrityksille kuten Patria, Pöyry ja Helsingin satama, sekä järjestöille kuten SAK, Suomen Palloliitto ja Kennelliitto. Digitaalisten haasteiden ratkominen erilaisilla toimialoilla on antanut Timolle monipuolisen ymmärryksen kävijäpoluista sekä siitä, mikä toimii ja mikä ei.
Timo on ilahtunut useita kertoja, kun tutut yhteyshenkilöt ovat ottaneet samoissa merkeissä yhteyttä vaihdettuaan työpaikkaa.
Covid on laittanut Timon suosikkiharrastuksen eli matkailun väliaikaisesti jäähylle. Suosikkikohteitaan Timon on vaikea valita, mutta kärkikastissa ovat Soul, Tallinna, Pariisi ja Manuel Antonio, Costa Rica.
Timolla on asiaa karhun blogissa

Tietosuojaviranomainen puuttui Google Analyticsin käyttöön nyt myös Suomessa
19.1.2023

Verkkosivujen käyttäjätutkimus antaa dataa ja selkänojan uudistukseen tai jatkokehitykseen
8.12.2022

Privacy Shield uudistuu: tuoko se helpotuksen IT-jättien GDPR-ongelmiin?
12.10.2022

Drupal 10 -julkaisu tuo uutta ja Drupal 9 -tuki päättyy
26.9.2022

Google Analyticsin haasteet ja vaihtoehdot – moni miettii nyt miten edetä
17.8.2022

Julkaisujärjestelmien markkinaosuudet 2022 – WordPress on vahvistanut asemiaan
3.5.2022