Avainsana­tutkimus

Hakukonenäkyvyyden tilannekuva

Avainsanatutkimus eli avainsana-analyysi antaa vastauksen siihen, kuinka hyvin verkkosivustonne tai verkkokauppanne näkyy hakukoneissa verrattuna kilpailijoihin. Tutkimuksen tuloksena kerromme tärkeimmät kehityssuositukset, joilla verkkopalvelunne näkyvyyttä hakukoneissa voidaan parantaa.

Miksi avainsanatutkimus kannattaa hankkia Karhulta?

01
Pitkä kokemus verkkosivustojen ja -kauppojen analysoinnista
02
Yli vuosikymmenen kokemus hakukone­optimoinnista
03
Syvällinen ymmärrys verkkosivujen käyttäjistä
04
Tuotamme tulokseksi konkreettisia suosituksia

Avainsanatutkimuksessa selvitämme, kuinka hyvin verkkosivustonne tai verkkokauppanne näkyy hakukoneissa. Kartoitamme näkyvyyden suhteessa kilpaileviin sivustoihin. Tutkimus tuottaa tulokseksi kattavan kokonaiskuvan siitä, kuinka hyvässä kunnossa verkkopalvelunne hakukonenäkyvyys on ja mitä sen parantamiseksi on tarpeen tehdä.

Avainsanatutkimuksen tekee Karhu Helsingin kokenut asiantuntija, joka hyödyntää työssään erilaisia analyysityökaluja. Kokoamme yhteen suuren määrä dataa ja teemme siitä johtopäätöksiä perustuen pitkään hakukoneoptimoinnin kokemukseemme.

Tyypillisen verkkopalvelun kävijöistä yli puolet tulee hakukoneesta

Avainsanatutkimus on hyödyllinen mihin tahansa verkkopalveluun, jonne on tärkeää saada kävijöitä hakukoneista. Asiakaskunnassamme tyypillisesti 50–80 % verkkosivuston tai verkkokaupan kävijöistä saapuu hakukoneista, yleensä Googlesta. Hakukoneilla on tänä päivänä massiivinen merkitys verkkopalveluiden liikenteen lähteenä.

Mitä avainsanatutkimus sisältää?

  • Kävijätilastojen eli analytiikan läpikäynnin
  • Hakutermien kilpailutilanteen kartoittamisen
  • Näkyvyysvertailun relevanttien kilpailevien sivustojen kesken
  • Uusia avainsanaideoita
  • Sivuston asiantuntija-analyysin

Tuotamme konkreettisia kehityssuosituksia ja keskustelemme niistä kanssanne

Kerätyn datan ja ymmärryksen perusteella asiantuntijamme tuottaa raportin sivuston kehitystarpeista. Tuotamme konkreettiset kehityssuositukset verkkosivujen tai verkkokaupan jatkokehityksen tai uudistamisen perustaksi. Asiantuntijamme käy raportin ja suositukset kanssanne keskustellen läpi. Varmistamme, että suositusten keskeinen sisältö hahmottuu avainhenkilöillenne. Olemme luonnollisesti valmiina myös viemään suositeltuja toimenpiteitä kanssanne konkreettisesti eteenpäin, mikäli niin toivotte.

Tällaista meiltä kysytään usein avainsanatutkimuksista

Mikä on avainsana?

Avainsana on joko yksi sana tai useamman sanan kokonaisuus, jonka käyttäjä kirjoittaa hakukoneen hakukenttään etsiessään tietoa, tuotteita tai palveluita. Avainsanasta voidaan käyttää myös nimityksiä hakutermi tai hakusana.

Hakukoneoptimoinnissa avainsana tarkoittaa sitä termiä, jolla tietyn sivun halutaan löytyvän hakukoneen orgaanisista hakutuloksista.

Kuinka paljon avainsanatutkimus maksaa?

Avainsanatutkimuksen hinnat liikkuvat haarukassa 1 500 – 3 000 euroa. Lähetä viesti tämän sivun alareunassa näkyvällä lomakkeella ja kerro lyhyesti tarpeistanne. Teemme ripeästi tarjouksen teille sopivasta analyysistä.

Kauanko avainsanatutkimuksen tekeminen kestää?

Aikaa on hyvä varata 2–3 viikkoa. Tutkimuksen tekevät ja suositukset muotoilevat aiheeseen perehtyneet asiantuntijamme koneiden ja automatiikan sijaan.

Tilaa avainsanatutkimus tästä tai kysy lisää

Riikka Vanhakarhu, asiakkuusjohtaja

Riikka Vanhakarhu asiakkuusjohtaja 040 051 5272

Lähetä meille viesti
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Kun lähetät viestin, olemme sinuun yhteydessä. Pidämme datastasi huolta tietosuojasivullamme kuvatulla tavalla.

Asiakkaita joiden tyytyväisyyden eteen teemme töitä