Extranet-palvelut

Tulosta tuottavia extranet-palveluita

Extranet on yrityksen asiakkaille, järjestön jäsenkunnalle tai muille sidosryhmille suunniteltu verkkopalvelu. Rakentamamme extranet-palvelut kasvattavat asiakkaidemme myyntiä, parantavat sidosryhmien palvelua ja tuovat kustannussäästöjä.

Miksi extranet kannattaa hankkia Karhulta?

01
Kokemus ja onnistumisia vaativista extranet-hankkeista
02
Hiottu prosessi ja perustellinen kokemus verkkopalvelu­projekteista
03
Vankka konseptisuunnittelun ja designin osaaminen
04
Luja tekninen asiantuntemus WordPress- ja Drupal-järjestelmästä

Extranet-projektin kustannusten takaisinmaksuaika ovat usein lyhyempi kuin asiakkaamme osaa odottaa. Hyvä extranet vähentää henkilöstön työmäärää ja tehostaa toimintaa merkittävästi. Extranet-palveluidemme alustat ovat Drupal ja WordPress.

Kohdennettua sisältöä rajatulle kohderyhmälle

Extranetiin sijoitetaan sisältöä ja toimintoja, joita ei voida tai haluta tarjota avoimen internet-sivuston kävijöille. Tyypillinen extranet on suojattu tunnuksilla ja salasanoilla. Joskus kävijät pääsevät sinne vain tietystä IP-osoitteesta. Extranetin käyttö kannattaa tehdä mahdollisimman helpoksi, jotta kohderyhmä vierailee siellä mahdollisimman usein. Esimerkiksi tunnusten ja salasanojen toistuva syöttäminen ei yleensä ole välttämätöntä. AD- eli Active Directory -integraatiot ovat yksi tapa sujuvoittaa extranetin käyttöä ja hallinnointia.

Jokainen extranet on erilainen

Extranetiin voidaan rakentaa esimerkiksi verkkokauppa tai tilausjärjestelmä, joka näkyy kaikille extranetin käyttäjäryhmille erilaisena. Extranetissa voi olla myös tuotetietoa, ohjeistuksia ja ladattavaa aineistoa, jota ei haluta näyttää kaikille. Usein extranetin sisältö on käyttäjäkohtaista – siellä voidaan tarjota tietoa vaikkapa loppuasiakkaan projektien etenemisestä tai tarjota asiakaskohtaista dokumentaatiota ladattavaksi.

Extranetin käyttö kannattaa tehdä mahdollisimman helpoksi, jotta kohderyhmä vierailee siellä mahdollisimman usein.

Extranet-projekteissa integraatiot ovat usein tarpeen – palvelun sisältö voidaan noutaa tai sitä voidaan siirtää yrityksen sisäisiin järjestelmiin. Myös vuorovaikutteisuus ja sosiaalisen median toiminnot sopivat extranetiin.

Mitä extranet-projekteihimme kuuluu

  • Huolellinen ennakkovalmistautuminen
  • Riittävästi määrittelyworkshopeja, tulokselliseksi todetulla toimintamallilla
  • Asiantunteva konseptisuunnittelu
  • Visuaalisuuden ja käyttökokemuksen suunnittelu
  • Tekninen suunnittelu ja tuotanto
  • Käyttäjähallinnan ja käyttäjäoikeuksien määrittely
  • Saavutettavuusasiantuntijan palvelut, kun niitä tarvitaan
  • Tiiminne koulutus ja tuki
  • Projektin läpivienti tehokkaalla projektimallilla
  • Ammattimainen projektijohto ja aktiivinen viestintä
  • Kehittyneet projektityökalut
  • Kattava dokumentointi
  • Huolellinen testaus ja julkaisu
  • Sujuva siirtymä huolenpitoon ja jatkokehitykseen
  • Laskutus vasta kun kaikki työ on tehty

Yli kahden vuosikymmenen kokemus näkyy siinä, mitä tuomme extranet-projektityöskentelyyn. Olemme hioneet projektimalliamme, työkalujamme ja toimintatapojamme perusteellisesti. Suhtaudumme avoimin mielin uudenlaisten toimintatapojen pilotointiin. Koska jokainen projektimme on yksilö, hyödynnämme kulloinkin sellaisia toimintatapoja ja prosesseja, jotka tuovat asiakkaalle eniten arvoa.

Tällaista meiltä kysytään usein extranet-projekteistamme

Kuinka paljon extranet-projekti maksaa?

Verkkosivuprojektiemme hinnat lähtevät noin 20 000 eurosta. Extranet-projektiemme tyypillinen veroton hinta liikkuu haarukassa 40 000 – 90 000 euroa. Hinnoittelemme työt pääsääntöisesti kiinteällä hinnalla, joten kustannusriskit ovat projekteissamme pienet. Laskun lähetämme vasta kun kaikki työ on tehty.

Kauanko yrityksen extranet-projekti kestää?

Extranet-projektit ja niiden kesto ovat yksilöllisiä. Tyypillisesti suunnitteluun ja tuotantoon on hyvä varata 4-8 kuukautta.

Drupal ja WordPress, sopivatko molemmat extranet-käyttöön?

Rakennamme extranet-palveluita sekä Drupalilla että WordPressillä, jotka molemmat ovat maailman suosituimpiin kuuluvia julkaisujärjestelmiä.

Teknologiatiimillämme on vankka osaaminen molemmista järjestelmistä. Sekä WordPress että Drupal ovat helppokäyttöisiä, luotettavia ja tietoturvallisia julkaisujärjestelmiä. Molemmat perustuvat avoimeen lähdekoodiin. WordPressiä suosimme yksinkertaisemmissa toteutuksissa ja Drupalia hankkeissa, joissa vaatimukset käyttäjäoikeuksille ja tietoarkkitehtuurille ovat haastavammat.

Kenelle olette tehneet extranetejä?

Olemme konseptoineet, suunnitelleet ja rakentaneet kymmeniä extranetejä. Extranet-projekteja olemme tehneet mm. Adato Energialle, Kemianteollisuus ry:lle, Apteekkariliitolle ja eräälle Euroopan suurimmista lääkeyhtiöistä. Tutustu asiakkaisiimme

Laskutatteko oikeasti vasta projektin päätyttyä?

Kyllä ja asiakkaamme antavat siitä meille kiitosta. Lähetämme projektista laskun vasta kun sivusto on julkaistu, kaikki työ on tehty ja teiltä tulee hyväksyntä lopputulokselle. Tämä alalla poikkeuksellinen laskutuksen periaate antaa meille ylivertaisen motivaation saada projekti valmiiksi ja tuottaa lopputulos, johon olette tyytyväisiä.

Mistä tiedämme että extranetistä tulee hyvä?

Tutkimme aktiivisesti asiakkaidemme tyytyväisyyttä ja käymme kunkin projektin jälkeen yhteisen palautekeskustelun. Asiakkaamme ovat työhömme tyytyväisiä. Saamme kiitosta sitä, että valtaosa yhdessä sovituista tavoitteista saadaan projekteissamme toteutettua. Saatamme teidät mielellämme yhteen sopivien asiakkaidemme kanssa, jos haluatte keskustella heidän kokemuksistaan.

Voisimmeko tehdä teille uuden extranetin?

Timo Salminen Asiakkuusjohtaja, hallituksen puheenjohtaja 050 518 0085

Tai lähetä meille viesti

Kun lähetät viestin, olemme sinuun yhteydessä. Pidämme datastasi huolta tietosuojasivullamme kuvatulla tavalla.

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Asiakkaita joiden tyytyväisyyden eteen teemme töitä