Verkkopalvelun konseptointi
Verkkopalvelun konseptoinnissa tai konseptisuunnittelussa muotoillaan verkkopalvelun idea, logiikka ja kävijäpolut. Kun konsepti on suunniteltu hyvin, sivusto vie eteenpäin omistajansa tavoitteita ja tarjoaa laadukkaan käyttökokemuksen.
Karhu Helsingissä verkkopalvelun konseptointi perustuu satojen projektien kokemukseen.
Miksi Karhu tekemään verkkopalvelun konseptointia?
Karhu Helsingin asiantuntijat ovat vastanneet konseptisuunnittelusta yli kahdessasadassa verkkopalveluprojektissa. Mukana on avoimia verkkosivustoja, verkkokauppoja, extranet- ja intranet-palveluita ja sähköisen asioinnin palveluita.
Arvostan sitä, miten syvälle kaivaudutte ja varmistatte, että olette ymmärtäneet asiakkaan ratkaisua kaipaavan ongelman ja toimintaympäristön oikein.
Piia Bergström, Olympiakomitea
Olemme vastanneet sekä B2B- että B2C-yleisöä palvelevien yritysten, järjestöjen että julkisen sektorin organisaatioiden verkkopalveluiden konseptoinnista. Työn perustana on hiottu prosessi, jonka käynnistämme perehtymällä asiakkaamme liiketoimintaan, kohderyhmiin ja toimintaympäristöön.
Hyvät verkkosivut – parempi mieli: Karhu Helsinki vastasi Atrian verkkopalveluiden konseptiuudistuksesta
Atrian verkkopalveluiden konseptiuudistuksen perustana oli käyttäjätutkimus. Hankkeessa suunniteltiin konsepti laajaan kokonaisuuteen, joka koostuu useista sivustoista ja verkkokaupasta.
Olemme tyytyväisiä Karhun suunnittelemaan konseptiin. Karhun tiimi veti suunnittelua ammattimaisella otteella ja teki kovasti töitä saadakseen aikaan lopputuloksen, joka miellyttää meitä.
Nanna Järvinen, Atria
Helsingin Sataman verkkosivuille uusi konsepti tutkimustietoon perustuen
Vastasimme Sataman suositun verkkopalvelun uudistamisesta ja suunnittelimme sen perustana olevan konseptin. Sataman uuden sivuston konseptisuunnittelun yhdeksän tärkeää painopistealuetta tunnistettiin käyttäjätutkimuksella.
Konseptisuunnitelma kertoo konkreettisesti sivuston idean
Verkkopalvelun konseptisuunnittelun tuloksena on kokonaisvaltainen suunnitelma ja wireframe-mallinäkymät. Niissä kuvataan verkkopalvelun idea, käyttölogiikka, keskeiset kävijäpolut, keskeisten sisältöjen esiintuonnin tavat, konversiopisteet ja toiminnallisuudet. Konseptisuunnitelman pohjalta verkkopalvelun suunnittelun ja tuotannon työmäärä ja kustannukset päästään arvioimaan ja tuotantoprojekti käynnistämään.
Sivuston määrittelyssä ja suunnittelussa oli Karhun tekemä selkeä tiekartta, jota seurattiin tarkasti.
Alexandra Aho, Mitsubishi Logisnext Europe
Teemme konseptisuunnittelua osana kokonaisvaltaisia verkkopalveluiden suunnitteluhankkeita. Olemme valmiina palvelemaan myös pelkästään konseptisuunnittelua sisältävissä hankkeissa, joissa verkkopalvelun tuotanto tehdään toisaalla.
Konseptisuunnittelun osa-alueet
- Käyttäjätutkimus, mikäli se on mahdollista sisällyttää kokonaisuuteen
- Ennakkoaineiston ja ennakkokysymysten valmistelu
- Määrittelytyöpaja tai -työpajat
- Rakennesuunnittelu
- Logiikan ja kävijäpolkujen suunnittelu
- Sisältötaksonomioiden ja -kategorisoinnin suunnittelu
- Integraatioiden ja toiminnallisuuksien suunnittelu
- Tekninen suunnittelu
- Konseptin wireframe-mallinnus
- Visuaalinen mallinnus, hankkeen laajuudesta riippuen
- Kattava dokumentointi
- Vuorovaikutteiset kommentointikierrokset
- Konseptin validointi tutkimusmenetelmin
Viisaampia verkkopalveluita tiedon voimalla
Lupaamme asiakkaillemme viisaampia verkkopalveluita tiedon voimalla. Perustamme verkkopalvelun konseptointia koskevat päätökset dataan ja tutkittuun tietoon. Suosittelemme käynnistämään konseptisuunnittelun käyttäjätutkimuksella, jonka tuloksena syntyy ymmärrys nykyisen verkkopalvelun käytöstä, vahvuuksista ja kipupisteistä.
Olemme jälkikäteen käyneet uudemman kerran läpi käyttäjätutkimuksen tuottamat suositukset ja huomasimme, että sieltä ovat peräisin lähes kaikki ne suurimmat uudistukset ja ideat, joita sivustoprojektiimme otettiin mukaan
Kati Mikkola, Suomalaisen Kirjallisuuden Seura
Tutkimus auttaa ymmärtämään, mikä verkkopalvelunne käyttäjäkuntaa kiinnostaa ja mikä motivoi heitä. Tämä ymmärrys antaa selkänojan uuden verkkopalvelun konseptoinnille.
Suunnittelemme verkkopalveluita, joiden perustana on tutkittu tieto
Konseptoimme ja suunnittelemme verkkopalvelunne dataan ja tutkittuun tietoon perustuen. Ymmärryksemme perustuu kymmeniin verkkopalveluihin tekemiimme käyttäjätutkimuksiin.
Projektimalli, jonka voimalla työskentely etenee kuin juna
Me johdamme projektia, jotta teidän ei tarvitse. Hiotun projektimallimme kulmakiviä ovat kurinalainen projektijohto, avoin ja suunnitelmallinen viestintä sekä kattava dokumentaatio.
Huolenpito, jonka tyytyväisyysluvut puhuvat puolestaan
Karhu Huolenpito pitää verkkopalvelustanne ja ihmisistänne huolta verkkopalvelun koko elinkaaren ajan.. Asiakkaidemme tyytyväisyydestä kertova NPS-luku on ollut jo vuosia yli 70.
Designia, jossa brändin lumo yhdistyy sujuvaan käyttökokemukseen
Verkkopalveluidemme ilmeestä ja käyttökokemuksesta vastaavat omat designerimme, jotka tuntevat teknologian mahdollisuudet ja verkon käyttöä luotaavan tutkimustiedon.
Raskaan sarjan teknologiaosaaminen
Teknologiatiimillämme on Suomen vankimpiin kuuluva osaaminen verkkosivujen tuotannossa. Olemme tehneet kymmeniä vaativia integraatioita ja monipuolista sovelluskehitystä.
Tinkimätön suhde tietoturvaan
Verkko on tänään vaaroja täynnä. Jos verkkopalvelun tietoturva pettää, millään muulla ei ole merkitystä. Luotettava tietoturva on perusta, jolle rakennamme muun.
Aina kartalla tietosuojan säännöksistä ja viranomaistulkinnoista
Seuraamme intensiivisesti yksityisyydensuojaa koskevien vaatimusten ja hyvien käytäntöjen kehitystä ja sovellamme ymmärrystämme päivittäiseen asiakastyöhön.
ASIAKKAITA, joiden verkkopalvelun olemme konseptoineet
Pyydä tarjous verkkopalvelun konseptoinnista tai kysy lisää
Timo Salminen asiakkuusjohtaja timo.salminen@karhuhelsinki.fi 050 518 0085