Verkkopalvelun konseptointi

Verkkopalvelun konseptoinnissa tai konseptisuunnittelussa muotoillaan verkkopalvelun idea, logiikka ja kävijäpolut. Kun konsepti on suunniteltu hyvin, sivusto vie eteenpäin omistajansa tavoitteita ja tarjoaa laadukkaan käyttökokemuksen.

Karhu Helsingissä verkkopalvelun konseptointi perustuu satojen projektien kokemukseen.

Miksi Karhu tekemään verkkopalvelun konseptointia?

01
Tietoon ja tutkimukseen perustuva määrittelyprosessi
02
Hiottu prosessi ja kurinalainen projektinhallinta
03
Yli kahdensadan verkkopalvelun konseptoinnin tuoma kokemus
04
Vahvat näytöt onnistumisista, joista asiakkaamme kertovat

Karhu Helsingin asiantuntijat ovat vastanneet konseptisuunnittelusta yli kahdessasadassa verkkopalveluprojektissa. Mukana on avoimia verkkosivustoja, verkkokauppoja, extranet- ja intranet-palveluita ja sähköisen asioinnin palveluita.

Arvostan sitä, miten syvälle kaivaudutte ja varmistatte, että olette ymmärtäneet asiakkaan ratkaisua kaipaavan ongelman ja toimintaympäristön oikein.

Piia Bergström, Olympiakomitea

Olemme vastanneet sekä B2B- että B2C-yleisöä palvelevien yritysten, järjestöjen että julkisen sektorin organisaatioiden verkkopalveluiden konseptoinnista. Työn perustana on hiottu prosessi, jonka käynnistämme perehtymällä asiakkaamme liiketoimintaan, kohderyhmiin ja toimintaympäristöön.

Hyvät verkkosivut – parempi mieli: Karhu Helsinki vastasi Atrian verkkopalveluiden konseptiuudistuksesta

Atrian verkkopalveluiden konseptiuudistuksen perustana oli käyttäjätutkimus. Hankkeessa suunniteltiin konsepti laajaan kokonaisuuteen, joka koostuu useista sivustoista ja verkkokaupasta.

Lue asiakastarina

Olemme tyytyväisiä Karhun suunnittelemaan konseptiin. Karhun tiimi veti suunnittelua ammattimaisella otteella ja teki kovasti töitä saadakseen aikaan lopputuloksen, joka miellyttää meitä.

Nanna Järvinen, Atria

Helsingin Sataman verkkosivuille uusi konsepti tutkimustietoon perustuen

Vastasimme Sataman suositun verkkopalvelun uudistamisesta ja suunnittelimme sen perustana olevan konseptin. Sataman uuden sivuston konseptisuunnittelun yhdeksän tärkeää painopistealuetta tunnistettiin käyttäjätutkimuksella.

Lue asiakastarina

Konseptisuunnitelma kertoo konkreettisesti sivuston idean

Verkkopalvelun konseptisuunnittelun tuloksena on kokonaisvaltainen suunnitelma ja wireframe-mallinäkymät. Niissä kuvataan verkkopalvelun idea, käyttölogiikka, keskeiset kävijäpolut, keskeisten sisältöjen esiintuonnin tavat, konversiopisteet ja toiminnallisuudet. Konseptisuunnitelman pohjalta verkkopalvelun suunnittelun ja tuotannon työmäärä ja kustannukset päästään arvioimaan ja tuotantoprojekti käynnistämään.

Sivuston määrittelyssä ja suunnittelussa oli Karhun tekemä selkeä tiekartta, jota seurattiin tarkasti.

Alexandra Aho, Mitsubishi Logisnext Europe

Teemme konseptisuunnittelua osana kokonaisvaltaisia verkkopalveluiden suunnitteluhankkeita. Olemme valmiina palvelemaan myös pelkästään konseptisuunnittelua sisältävissä hankkeissa, joissa verkkopalvelun tuotanto tehdään toisaalla.

Konseptisuunnittelun osa-alueet

  • Käyttäjätutkimus, mikäli se on mahdollista sisällyttää kokonaisuuteen
  • Ennakkoaineiston ja ennakkokysymysten valmistelu
  • Määrittelytyöpaja tai -työpajat
  • Rakennesuunnittelu
  • Logiikan ja kävijäpolkujen suunnittelu
  • Sisältötaksonomioiden ja -kategorisoinnin suunnittelu
  • Integraatioiden ja toiminnallisuuksien suunnittelu
  • Tekninen suunnittelu
  • Konseptin wireframe-mallinnus
  • Visuaalinen mallinnus, hankkeen laajuudesta riippuen
  • Kattava dokumentointi
  • Vuorovaikutteiset kommentointikierrokset
  • Konseptin validointi tutkimusmenetelmin

Viisaampia verkkopalveluita tiedon voimalla

Lupaamme asiakkaillemme viisaampia verkkopalveluita tiedon voimalla. Perustamme verkkopalvelun konseptointia koskevat päätökset dataan ja tutkittuun tietoon. Suosittelemme käynnistämään konseptisuunnittelun käyttäjätutkimuksella, jonka tuloksena syntyy ymmärrys nykyisen verkkopalvelun käytöstä, vahvuuksista ja kipupisteistä.

Olemme jälkikäteen käyneet uudemman kerran läpi käyttäjätutkimuksen tuottamat suositukset ja huomasimme, että sieltä ovat peräisin lähes kaikki ne suurimmat uudistukset ja ideat, joita sivustoprojektiimme otettiin mukaan

Kati Mikkola, Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Tutkimus auttaa ymmärtämään, mikä verkkopalvelunne käyttäjäkuntaa kiinnostaa ja mikä motivoi heitä. Tämä ymmärrys antaa selkänojan uuden verkkopalvelun konseptoinnille.

ASIAKKAITA, joiden verkkopalvelun olemme konseptoineet

Pyydä tarjous verkkopalvelun konseptoinnista tai kysy lisää

Timo Salminen asiakkuusjohtaja 050 518 0085

Lähetä meille viesti
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Kun lähetät viestin, olemme sinuun yhteydessä. Pidämme datastasi huolta tietosuojasivullamme kuvatulla tavalla.