Miten kasvatamme kävijämäärää?

Haluamme tuoda verkkosivuille lisää oikeanlaisia kävijöitä

Yrityksen tai järjestön verkkosivusto tai verkkokauppa on sitä hyödyllisempi, mitä enemmän sinne saadaan oikeanlaisia kävijöitä. Ensin on siis selvitettävä, ketä sivuille halutaan. Sitten on löydettävä menetelmät, joilla kohderyhmää rohkaistaan vierailulle.

Verkkosivujen tai verkkokaupan kävijämäärän perustana on asiakkaamme tavoitteiden määrittely ja ymmärtäminen. Meille on olennaista hahmottaa, mitä sivustolla halutaan saavuttaa ja ketä sillä halutaan puhutella. Tavoitteiden ja kohderyhmien ymmärtäminen antaa eväät suunnitella menetelmät kävijämäärän kasvattamiseen.

Hakukoneoptimointi tuottaa tulosta, mutta vie aikaa

Verkkosivujen suunnittelu ja rakentaminen hakukoneystävälliseksi on investointi, joka kannattaa. Kun sivusto suunnitellaan ja tuotetaan perustuksia myöten niin kävijää kuin hakukonetta palvelevaksi, kävijöiden määrä kasvaa lähes aukottoman varmasti. Yhtä lailla tuloksellista on jatkuva hakukoneoptimointi, jossa sisältöä kehitetään ja näkyvyyttä vahvistetaan sinnikkäällä treenillä – vähän kuin huippu-urheilussa. Optimointi on kuitenkin työtä, joka kantaa hedelmää vasta ajan myötä. Kun optimointia maltetaan tehdä kuukausia ja vuosia, verkkosivujen liikennemääriin saadaan vahvaa ja kestävää kasvua.

Mainonta toimii saman tien, mutta jokainen kävijä maksaa

Digitaaliseen mainontaan on tarjolla lukuisia tehokkaita kanavia ja välineitä. Suurimmassa suosiossa asiakkaidemme keskuudessa ovat hakukonemainonta ja sosiaalisen median mainonta. Molemmilla pystytään kohdistamaan kaupallisia viestejä tehokkaasti eri kohderyhmille esimerkiksi kiinnostuksen kohteisiin perustuen. Digimainonnan tehokkuutta harva kiistää, mutta mainonnalla voitetut kävijät ovat maksullista seuraa ja heidän uskollisuutensa on joskus horjuvaa.

Uutiskirje on ikivihreä työkalu, joka tuottaa yllättävästi tulosta

Uutiskirjeitä on lähetetty vuosikaudet ja yhtä pitkään niiden tehokkuutta on epäilty. Moneen tarkoitukseen uutiskirje on kuitenkin toimiva työkalu. Niillä verkkosivujen omistaja saa työnnettyä viestejä kohderyhmänsä ulottuville ilman että esim. sosiaalisen median kanava on vaikuttamassa viestin sisältöön tai esitystapaan. Asiakkaamme ovat saavuttaneet vaikuttavia tuloksia esim. verkkokaupan tuotemarkkinoinnissa ja tapahtumamarkkinoinnissa uutiskirjeitse. Meillä Karhussa on vankka osaaminen uutiskirjetoteutuksista eurooppalaisella Mailjet-järjestelmällä.

Analytiikka kertoo, mennäänkö oikeaan suuntaan

Kävijätilastot ja muu analytiikka tuottavat dataa ja perustan ymmärrykselle siitä, tuottaako työ kävijämäärän kasvattamiseksi tulosta. Karhun analytiikka-asiantuntijat ovat valmiina suunnittelemaan ja rakentamaan sopivat mittarit ja saamaan ne yrityksessänne hyötykäyttöön. Kun mittarit ovat kunnossa, kasvun rakentamiselle on luotu hyvät edellytykset.

Näillä kasvatamme kävijämäärää ja seuraamme sen kehitystä

Olemme valmiina kokoamaan yksilöllisen palvelukokonaisuuden

Jokainen verkkosivusto ja verkkokauppa on yksilöllinen ja myös kasvu- & datapalvelumme taipuvat yksilöllisiin tarpeisiin. Palveluitamme voi joustavasti yhdistää ja niistä osia voi liittää toisiin tutkimuksiin. Ota meihin yhteyttä ja löydetään yhdessä sopiva kasvua tuova kokonaisuus.

Haluatko kasvattaa verkkosivujesi kävijämäärää?

Kysy Sannalta lisää

Sanna Lindholm SEO- ja konversioasiantuntija 040 509 8747

Tai lähetä meille viesti

Kun lähetät viestin, olemme sinuun yhteydessä. Pidämme datastasi huolta tietosuojasivullamme kuvatulla tavalla.

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Asiakkaita joiden tyytyväisyyden eteen teemme töitä