Jatkuva hakukone­optimointi

Miksi jatkuva hakukoneoptimointi kannattaa?

Hakukoneoptimointia ei voi tehdä pelkästään kertaluonteisesti. Kestävät tulokset saadaan jatkuvalla ja suunnitelmallisella työllä. Hakukoneiden logiikka ja asiakkaiden nettikäyttäytyminen elävät jatkuvasti. Karhu Helsingin jatkuva hakukoneoptimointi on palvelukokonaisuus, joka tehdään läheisessä yhteistyössä asiakkaan kanssa.

Miksi hankkia jatkuva hakukoneoptimointi Karhulta?

01
Pitkä kokemus hakukone­optimoinnista verkkosivuilla
02
Saumaton osa verkkopalvelun suunnittelua ja kehittämistä
03
Pitkäjänteinen seuranta sivuston kehittämiseksi
04
Vankka ymmärrys SEO:n vaikutuksista

Hakukoneoptimoinnilla (SEO) tähdätään pitkäkestoisiin tuloksiin niin sivuston löydettävyyden kuin tuottojenkin kannalta. Hakukoneoptimointi on digitaalista markkinointia ja hyvin tehty optimointi antaa myös tukea muille markkinointitoimenpiteille verkossa ja sen ulkopuolella.

Jatkuvan hakukoneoptimoinnin osa-alueet

  • Hakukonenäkyvyyden raportointi
  • Kilpailijaseuranta ja -raportointi
  • Kävijätilastojen analysointi
  • Avainsana-analyysi
  • Sivuston sisällön kehittäminen
  • Digitaalisen liiketoimintaympäristön muutosseuranta

Hakukoneoptimointi ei ole projekti, vaan jatkuvaa työtä

Verkkosivuprojektin yhteydessä tehtävä hakukoneoptimointi luo perustan ja mahdollisuudet hyvälle hakukonenäkyvyydelle. Hyvätkin tulokset voivat kuitenkin hiipua ajan mittaan, jos sisällöistä ei pidetä huolta. Ihan niin kuin huippu-urheilussa: jos treenaamisen lopettaa, tulokset alkavat lopulta heikentyä.

Myös hakukoneiden algoritmit, ihmisten hakukäyttäytyminen ja kilpailjoiden sivustot muuttuvat ja kehittyvät. Jatkuva hakukoneoptimointi auttaa pitämään silmällä sitä, mitä oman sivuston ulkopuolella tapahtuu. Näin muutoksiin on mahdollista reagoida heti kun aihetta ilmenee.

Optimointipalvelu käynnistyy sivustoanalyysillä

Jatkuva hakukoneoptimointi käynnistetään tutkimuksella, jolla selvitetään sivuston nykytilanne. Kokoamme tutkimuksen tulokset kattavaksi raportiksi, joka antaa vankan perustan sivuston jatkuvalle kehittämiselle.

Analyysi sisältää seuraavat asiat

  • Laaja avainsanatutkimus
  • Laaja kilpailijakartoitus
  • Sivuston sisältöanalyysi
  • Sivuston tekninen analyysi

Laadukas sisältö keskiössä

Hakukoneoptimointi voidaan jakaa kahteen osaan, tekniseen ja sisällölliseen. Tänä päivänä hakukoneet suosivat yhä enemmän laadukasta sisältöä ja ne arvostavat monipuolista, asiantuntevaa ja kieliasultaan oikeaa tekstiä. Hakutuloksena saadun sivun tulisi vastata asiakkaan tekemää hakua mahdollisimman hyvin ja sisällön pitäisi antaa vastaus asiakkaan kysymyksiin. Asiantuntijamme opastavat yrityksen sisällöntuottajia laadukkaan ja monipuolisen sisällön tuottamiseen.

Mihin hakukoneoptimointia tarvitaan?

Valtaosa lähes kaikkien sivustojen liikenteestä tulee hakukoneista, Suomessa lähinnä Googlesta. Sekä B2C- että B2B-palveluita haetaan valtaosassa ostotilanteista ensin verkosta hakukoneella ja ostaja valitsee myyjän usein jo ennen ensimmäistä yhteydenottoa.

Optimointi on kustannustehokas keino tavoittaa potentiaaliset asiakkaat netissä. Hakukoneiden käyttäjät tekevät valintansa useimmiten täysin hakutulosten kärkipäästä ja vain harva menee ensimmäistä hakutulossivua pidemmälle.

Hakukoneoptimoinnin tulokset näkyvät viiveellä ja erityisesti kovin kilpailluilla aloilla muutokset hakutulosten järjestyksessä tapahtuvat vähitellen. Sivuston optimointia tulee siksi tehdä pitkäjänteisesti ja suunnitelmallisesti.

Karhu Helsingin jatkuva hakukoneoptimointi on palvelukokonaisuus, joka aloittamisen jälkeen työllistää asiakasyrityksen henkilökuntaa mahdollisimman vähän.

Usein kysyttyä hakukoneoptimoinnista

Miksi pitää optimoida jatkuvasti?

Hakukoneet kehittyvät jatkuvasti ja kilpailevat sivustot kehittävän omaa näkyvyyttään aktiivisesti. Hakukonenäkyvyyden vahvistaminen on kuin huippu-urheilua. Jos treenaamisen lopettaa, tulokset alkavat nopeasti hiipua.

Kuinka paljon jatkuva hakukoneoptimointi maksaa?

Jatkuva hakukoneoptimointi räätälöidään kullekin asiakkaalle ja sivustolle sopivaksi, mutta jatkuvan optimoinnin tyypillinen hinta asiakkaillamme on 500–1 300 euroa kuukaudessa.

Voiko sivustomme hakukonenäkyvyyttä kartoittaa?

Olemme valmiina auditoimaan sivustojen hakukonenäkyvyyttä ja tekemään suosituksia siitä, miten näkyvyyttä voitaisiin parantaa. Teemme mielellämme tarjouksen SEO-auditoinnista.

Mikä on avainsanatutkimus?

Avainsanatutkimus antaa vastauksen siihen, kuinka hyvin verkkosivustonne tai verkkokauppanne näkyy hakukoneissa verrattuna kilpailijoihin.

Tutustu avainsanatutkimukseen tarkemmin täällä

Pyydä meiltä tarjous ja aloita sivustosi hakukonenäkyvyyden kehittäminen jo tänään!

Kysy Rikulta lisää

Riku Jokinen Head of Analytics Services 050 360 8762

Tai lähetä meille viesti

Kun lähetät viestin, olemme sinuun yhteydessä. Pidämme datastasi huolta tietosuojasivullamme kuvatulla tavalla.

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.