Saavutettavuus: Lue jutut blogistamme
Digitaalinen saavutettavuus tarkoittaa, että digitaalisten palveluiden sisältöjen tulee olla kaikkien ihmisten saavutettavissa ja käytettävissä ja jokaisen täytyy ymmärtää, mitä niissä sanotaan.
Saavutettavuusdirektiivin ja digipalvelulain valvonta käynnistyi vuoden 2020 alussa. Olemme koonneet tälle sivulle artikkeleitamme digitaalisten palvelujen saavutettavuudesta. Tutustu myös verkkosivujen saavutettavuusauditointiin.

Digipalvelulain uudet vaatimukset
6.6.2023

Värillä on väliä – etenkin saavutettavuuden kannalta
12.4.2023

Verkkokaupalle uusia vaatimuksia: alennukset, asiakasarvostelut ja saavutettavuus
28.3.2023

Esteettömyysdirektiivi tuo saavutettavuusvaatimukset yksityiselle sektorille
15.2.2022

Saavutettavien verkkosivujen tekstisisällön muistilista
9.11.2021

WCAG-kriteerit ymmärrettävästi – näin teet sivustostasi saavutettavan
16.9.2021

Saavutettavuus verkkopalveluissa – WCAG 2.2 kriteeristö julkaistaan kesäkuussa
1.6.2021

Karhun kokemuksia saavutettavien sivustojen rakentamisesta
5.1.2021

Saavutettavuus ja hakukoneoptimointi – 6 helppoa vinkkiä
21.4.2020

Saavutettavuusstandardi WCAG ja digitaalisten palveluiden uusi aamunkoitto
8.4.2020

Saavutettavuusdirektiivi vie kohti parempaa maailmaa – asiaa esteettömyydestä ja digitaalisten palvelujen saavutettavuudesta
3.3.2020

Saavutettavuusdirektiivin ja digipalvelulain valvonta käynnistyi vuoden 2020 alusta – syyskuussa myös vanhat verkkosivustot vaatimusten piiriin
11.2.2020

Saavutettavuusdirektiivi vaikuttaa syyskuusta eteenpäin julkaistaviin verkkopalveluihin – tulilinjalla tuhansia organisaatioita
3.4.2018