Asiakastarinat

Myllyn Paras jatkaa yleisönsä kasvattamista uuden sukupolven verkkosivuilla

Myllyn Paras ja Karhu Helsinki julkaisivat uuden Myllynparas.fi-sivuston. Myllyn Parhaan tuotteet ovat tuttuja kaikille suomalaisille. Myllynparas.fi puolestaan on yksi Suomen suosituimmista ruoka-aiheisista verkkosivustoista. Sivuston uudistaminen oli sekä Karhulle että Myllyn Parhaalle suurten mittasuhteiden hanke. Lopputulos on saanut osakseen kiitosta. Sivuston moottorina toimii Drupal-julkaisujärjestelmä.

Miljoonayleisö janoaa yhä lisää reseptejä

Myllyn Parhaan verkkosivuilla vieraillaan yli viisi miljoonaa kertaa vuodessa. Sivuston laadukkaat reseptit kiinnostavat kävijöitä eniten. Sivusto on siinä mielessä poikkeuksellinen, että reilusti yli 90 % kävijöistä saapuu sinne hakukoneiden orgaanisista tuloksista. Vuolas maksuton liikenne on suunnitelmallisen sisällöntuotannon ja hakukoneoptimoinnin tulosta.

Kävijät tutustuvat reseptisisältöön perusteellisesti. He antavat resepteille arvosteluja ja kommentoivat niitä aktiivisesti. Uudet reseptit tavoittavat yleisönsä nopeasti ja parhaat reseptit saavat kehuja osakseen. Myös kritiikki on nopeaa, jos jokin resepti ei miellytäkään.

Projektin tavoitteista maaliin kuusi seitsemästä

Projektin tavoitteet määriteltiin ja niistä keskusteltiin perusteellisesti. Tärkeimmiksi tavoitteiksi nousivat Myllyn Parhaan digitaalisen yleisön kasvattaminen ja sivuston elämyksellisyys. Myös sisällönhallintajärjestelmän tekninen laatu ja päivitystyön helpottaminen olivat keskeisiä tavoitteita. Sivuston julkaisun jälkeen Myllyn Parhaan tiimi arvioi, että projektin seitsemästä tavoitekokonaisuudesta kuusi oli toteutunut tai toteumassa täysin ja se seitsemäskin osittain.

Olemme tyytyväisiä sivustoon – se näyttää upealta ja päivittämisen helppouteen saatiin iso parannus

Johanna Kemppinen, Myllyn Paras

”Olemme tyytyväisiä sivustoon – se näyttää upealta ja päivittämisen helppouteen saatiin iso parannus”, kertoo Myllyn Parhaan markkinointijohtaja Johanna Kemppinen. ”Sivut antavat nyt hyvät eväät kävijämäärän kasvattamiseen ja ruokaelämysten tarjoamiseen kävijöille”, Kemppinen lisää.

Mittava työ tuotti toivotun lopputuloksen, mutta lisäaikaa tarvittiin

Projektin lopputuloksena syntyi komea uusi sivusto, joka toimii luotettavasti. Työn edetessä oli kuitenkin tarpeen ottaa aikalisä sekä teknisessä tuotannossa että sisältöjen työstössä. Suunnitteluvaiheessa projektiin päätettiin sisällyttää useita uusia ominaisuuksia.

Suurella sivustolla myös sisältötyön määrä on mittava. Myllyn Parhaan tiimi ei tyytynyt siirtämään vanhan sivuston sisältöä uudelle, vaan teki suuren työn sisällön laadun ja ajanmukaisuuden varmistamiseksi. ”Sisällön kanssa oli paljon tekemistä ja se tuntui vyöryvän päälle”, kuvaa Myllyn Parhaan markkinointipäällikkö Pirjo Hynönen.

Projektiaikatauluun tehtiin hyvissä ajoin ennen julkaisua yksi suurempi tarkistus ja sen mukaisesti edettiin julkaisuun. Projektin budjetti pysyi siinä, mitä sovittiin.

Karhun projektinhallinta ja dokumentointi tekivät vaikutuksen

Karhu Helsinki vastasi Myllyn Parhaan verkkosivuston suunnittelusta ja rakentamisesta kokonaisuudessaan, sisältäen konseptoinnin, käyttökokemuksen, visuaalisuuden ja teknologian.

Karhun järjestelmällinen projektinhallinta ja dokumentointi saavat kiitosta osakseen Myllyn Parhaalta. ”Viikkopalaverit olivat hyviä – niissä koko ajan selvisi, miten asiat etenevät ja mitä on tehty. Yhteydenpito kanssamme oli muutenkin tiivistä”, Johanna Kemppinen kommentoi. ”Ja Karhun dokumentointi oli äärimmäisen hyvää – aina pystyi tarkistamaan, että miten ominaisuuksien kuuluisi toimia ja mitä on sovittu.”

Karhun projektidokumentaatio koostuu kattavasta ja ajan tasalla pidettävästä projektikuvauksesta eli käsikirjoituksesta, jota täydentävät tekniikkanuotit eli tekninen dokumentaatio. Sivuston rakennesuunnittelun perusta on Karhun Sisältömatriisi, jossa kuvataan sisältörakenne ja joka ottaa kantaa logiikan ja sisältöpainotusten keskeisiin kysymyksiin. Dokumentoinnin välineitä ja työtapoja on hiottu huolella.

Myllynparas.fi-sivustoa jatkokehitetään aktiivisesti kävijöiltä saadun palautteen ja käyttäjätutkimuksen pohjalta. Sivuston päivittäjiä tukee ja mielenrauhaa tuo Karhu Huolenpito. Myllyn Parhaan miljoonayleisölle on luvassa yhä laadukkaampia kokemuksia digitaalisten ruokasisältöjen parissa.

Lisätiedot

Myllyn Parhaan markkinointijohtaja Johanna Kemppinen, p. 044 312 2037
Karhu Helsingin asiakkuusjohtaja Timo Salminen, p. 050 518 0085

Tällä viikolla näitä luettiin eniten
  1. Terminaalimultiplekseri tmux – ystävä, johon voi luottaa
  2. Karhu Kaizen: Verkkopalvelun jatkuva optimointi datavetoisesti
  3. 9 tärkeintä Google Analytics -mittaria
Viime aikoina eniten reaktioita herättivät
Ota yhteyttä