Asiakastarinat

Hankikoira.fi: Nettisivu, josta tuli hakukoneen paras ystävä

Suomen Kennelliiton Hankikoira.fi-sivusto on noussut neljässä kuukaudessa Suomen suosituimpien lemmikkisivustojen joukkoon. Suosio on laadukkaan sisällöntuotannon ja määrätietoisen hakukoneoptimoinnin tulos.

Hankikoira.fi palvelee, kun haluat hankkia koiran

Kennelliitto rakennutti Hankikoira.fi sivut palvelemaan niitä kymmeniä tuhansia suomalaisia, jotka harkitsevat koiran hankintaa. Sivusto julkaistiin kesäkuun lopussa. Kävijä saa vastaukset koiran hankintaa, koiran hoitoa ja koiraharrastuksia koskeviin kysymyksiin. Sivuston testeillä voi selvittää, onko valmis koiranomistajaksi ja mikä rotu sopii itselle parhaiten. Ja mikä tärkeintä, sivustolta löytää unelmiensa koiranpennun sekä vastuullisen kasvattajan, jolta koiran voi hankkia luottavaisin mielin.

Optimoinnilla Hankikoira.fi tavoittaa suomalaiset

Sivusto on Google.fi-hakutulosten kolmen kärjessä lukuisilla suosituimmista hakutermeistä, joilla suomalaiset etsivät tietoa koiran hankinnasta. Termit selvitettiin sivuston suunnitteluvaiheessa ja niistä pysytään ajan tasalla jatkuvalla seurannalla.

Yli 30 000 kävijää viikossa ja 75 % hakukoneen maksuttomista tuloksista

Hankikoira.fi-sivuilla vieraillaan yli 30 000 kertaa viikossa. Yli 75 % kävijöistä saapuu hakukoneen orgaanisista eli maksuttomista hakutuloksista. Sivuston rakenne ja useat suosituimmista sisääntulosivuista on suunniteltu Karhu Helsingin avainsana-analyysin perusteella ja optimointiasiantuntijan ohjauksessa. Yksi optimointilähtöisistä sivuista on koko sivuston suosituin sisääntulosivu ja myös etusivua suositumpi.

Sivuston rakenne ja useat suosituimmista sisääntulosivuista on suunniteltu avainsana-analyysin perusteella ja Karhu Helsingin optimointiasiantuntijan ohjauksessa

Piirroskuva karhu kävelee

Miten optimoidaan

Hakukoneoptimointi on Hankikoira.fi-sivuston suunnittelun ja kehittämisen perusta. Julkaisun jälkeen käyttöön otettiin Karhu Helsingin jatkuva optimointi, jota tehdään suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti. Karhu Helsingin optimointiasiantuntija tekee säännöllistä sisältötyötä ja toimii Kennelliiton sisältötiimin tukena. Jatkuva analysointi ja raportointi pitävät Kennelliiton päättäjät tietoisina sivuston kehityksestä. Näkyvyyttä parannetaan koko ajan.

Kävijät ovat niitä, joita Kennelliitto haluaa tavoittaa

Hakukoneesta tulevat kävijät viihtyvät sivustolla pitkään ja vierailevat keskimäärin lähes viidellä eri sivulla. Tilastot kertovat, että sisältö kiinnostaa kävijöitä ja että he kokevat saapuneensa oikeaan paikkaan. Hakukoneella tavoitetaan juuri ne kävijät, joita Kennelliitto haluaa tavoittaa. Laadukas ja asiantuntevasti tuotettu sisältö puhuttelee ja houkuttelee sivuille yhä uudelleen.

Hankikoira.fi on noussut koiran hankintaa harkitsevien suomalaisten tärkeimmäksi tietolähteeksi

”Hankikoira.fi tekee sen, mitä olemme toivoneet”, toteaa Kennelliiton toiminnanjohtaja Markku Mähönen. ”Se on noussut koiran hankintaa harkitsevien suomalaisten tärkeimmäksi sivustoksi ja se ohjaa koiranpennun hankkijat vastuullisten kasvattajien luo.” Näkyvyys hakukoneissa on sivuston menestyksen kulmakivi. ”Koiranpennun etsiminen aloitetaan tänä päivänä nettihaulla” Mähönen kertoo.

60 % vuodentakaista enemmän kävijöitä Googlen orgaanisesta hausta

Uusi sivusto korvasi Kennelliiton aiemman Koiranomistajan peruskurssi -sivuston. Laadukkaan sisällöntuotannon ja onnistuneen optimoinnin tuloksena sivustolle löytää Googlen orgaanisen haun kautta yli 60 % enemmän kävijöitä vuodentakaiseen tilanteeseen verrattuna.

Mobiilikäyttäjän lukemat sivut valitsee hakukone

Yli 70 % Hankikoira.fi-kävijöistä vierailee sivuilla mobiililaitteilla, yleensä älypuhelimella. Kun kävijä on mobiilissa, hakukoneen valta kasvaa. Puhelimen selaimeen ei kirjoiteta pitkiä nettiosoitteita, vaan hakusanoja tai kysymyksiä, joihin halutaan vastaus. Sivujen hyvä näkyvyys hakukoneessa saa entistä korostuneemman merkityksen netinkäytön siirtyessä mobiiliin.

Digitoimisto Karhu Helsinki Oy konseptoi, suunnitteli ja rakensi Hankikoira.fi-sivut Suomen Kennelliitolle. Sivustolle tehdään jatkuvaa ja tuloksellista hakukoneoptimointia.

Tällä viikolla näitä luettiin eniten
  1. Matomo-analytiikka – eniten käytetyt raportit
  2. HTTP-virhekoodit – eli mitä näet silloin, jos nettisivu ei toimi kuten odotit
  3. Miljoonasakot Meta-pikselin käytöstä verkkokaupoille Ruotsissa
Viime aikoina eniten reaktioita herättivät
Ota yhteyttä