Extranet on yrityksen asiakkaille tai muille sidosryhmille suunniteltu verkkopalvelu. Rakentamamme extranet-palvelut kasvattavat asiakkaidemme myyntiä, parantavat asiakasuskollisuutta ja tuovat kustannussäästöjä. Extranet-projektin kustannusten takaisinmaksuaika ovat usein lyhyempi kuin asiakkaamme osaa odottaa. Hyvä extranet vähentää henkilöstön työmäärää ja tehostaa toimintaa merkittävästi. Extranet-palveluidemme alusta on Drupal.

Kohdennettua sisältöä rajatulle kohderyhmälle

Extranetiin sijoitetaan sisältöä ja toimintoja, joita ei voida tai haluta tarjota avoimen internet-sivuston kävijöille. Tyypillinen extranet on suojattu tunnuksilla ja salasanoilla. Joskus kävijät pääsevät sinne vain tietystä IP-osoitteesta. Extranetin käyttö kannattaa tehdä mahdollisimman helpoksi, jotta kohderyhmä vierailee siellä mahdollisimman usein. Esimerkiksi tunnusten ja salasanojen toistuva syöttäminen ei yleensä ole välttämätöntä.

Projektityöskentelyä tiimissä

Jokainen extranet on erilainen

Extranetiin voidaan rakentaa esimerkiksi verkkokauppa tai tilausjärjestelmä, joka näkyy kaikille extranetin käyttäjäryhmille erilaisena. Extranetissa voi olla myös tuotetietoa, ohjeistuksia ja ladattavaa aineistoa, jota ei haluta näyttää kaikille. Usein extranetin sisältö on käyttäjäkohtaista – siellä voidaan tarjota tietoa vaikkapa loppuasiakkaan projektien etenemisestä tai tarjota asiakaskohtaista dokumentaatiota ladattavaksi.

Extranetin käyttö kannattaa tehdä mahdollisimman helpoksi, jotta kohderyhmä vierailee siellä mahdollisimman usein.

Extranet-projekteissa integraatiot ovat usein tarpeen – palvelun sisältö voidaan noutaa tai sitä voidaan siirtää yrityksen sisäisiin järjestelmiin. Myös vuorovaikutteisuus ja sosiaalisen median toiminnot sopivat extranetiin.

Lisää myyntiä, tyytyväisempiä asiakkaita, vähemmän työtä

Extranet tuo tehoa bisnekseen monin tavoin. Ravintolatarviketukku E.Ahlströmin extranetista jokainen asiakas löytää oman tuotevalikoimansa ja pääsee tilaamaan tuotteita 24 tuntia vuorokaudessa. Matkatoimisto Kaleva Travelin extranet-sivusto kokoaa yhteen matkatietoa ja työkaluja, jotka helpottavat liikematkustajan elämää. Pakkausyhtiö Wipakin extranet tarjoaa jälleenmyyjille kattavaa tuotetietoa, jonka hallinnointi vei aiemmin useiden henkilöiden työaikaa yhtiön pääkonttorissa. Tarmo-lähikauppojen extranet yhdistää Tarmo-kauppiaat eri puolilla Suomea tavalla, joka ei olisi muutoin mahdollinen.

Lähetä viesti ja haasta meidät ideoimaan

Mikäli arvelet, että asiakkaanne tai muut keskeiset sidosryhmänne hyötyisivät extranetista tai mikäli vanha extranet kaipaisi uudistamista, ota meihin yhteyttä. Täytä alla näkyvä lomake ja lähetä meille viesti tai lähetä tarjouspyyntö.