Karhulla on asiaa

Karhu Kaizen: Verk­ko­pal­ve­lun jatkuva optimointi da­ta­ve­toi­ses­ti

Teemu Suominen, toimitusjohtaja

Teemu Suominen 2

Nykyajan digitaalisessa maailmassa verkkopalveluiden merkitys yritysten menestykselle on kiistaton. Kuluttajien odotukset verkossa tarjottavan palvelun nopeudesta, helppokäyttöisyydestä ja laadusta kasvavat jatkuvasti. Tämä tekee jatkuvasta verkkopalvelun kehittämisestä välttämätöntä. Verkkopalveluiden optimointi ei ole ainoastaan tekninen harjoitus, vaan se on kriittistä organisaation asiakaskokemuksen parantamisessa, brändin arvon kasvattamisessa sekä liiketoiminnallisten tulosten parantamisessa.

Jotta asiakaskokemus voi kehittyä tavoitteen mukaisesti, on olennaisen tärkeää hyödyntää kerättyä dataa ja tehdä analyysejä datan perusteella. Yhä edelleen kohtaamme usein tilanteita, joissa verkkosivustoon tehtävät muutokset ja optimoinnit ollaan perustamassa ainoastaan mielipiteisiin. Objektiiviset mittarit ja tutkimukset tarjoavat tärkeää tietoa siitä, mikä sivustolla toimii ja mikä kaipaa kehittämistä.

Kaizen-filosofia

Karhulla uskomme vankasti, että verkkopalvelun kehittäminen tapahtuu parhaiten pienin askelin, jatkuvasti mittaroiden tehtyjen muutosten vaikutuksia. Tämä lähestymistapa pohjautuu japanilaiseen Kaizen-periaatteeseen, joka tarkoittaa jatkuvaa parantamista pienin askelin. Kaizen-ajattelussa on olennaista pilkkoa tavoitteet tarpeeksi pieniin palasiin, joiden toteuttaminen on hyvin suoraviivaista ja nopeaa. Näiden osa-alueiden toteutumisen myötä edistymme kohti liiketoiminnan kannalta kriittisten tavoitteiden saavuttamista.

Karhu Kaizen -prosessi aloitetaan määrittelemällä yhdessä selkeät tavoitteet, jotka juontuvat organisaation päämääristä ja verkkopalvelun erityistarpeista. Tavoitteiden asettaminen antaa suunnan kaikelle toiminnallemme ja muodostaa polun oikeaan suuntaan. Työ toteutetaan sprinttimallisesti, sprintin kesto on tyypillisesti yksi kuukausi. Kolmen sprintin jälkeen tarkastelemme saavutettuja parannuksia kokonaisuutena ja suunnittelemme tulevien sprinttien sisällön.

Mihin kysymyksiin Karhu Kaizen vastaa?

Karhu Kaizenin avulla etsitään vastauksia monenlaisiin kysymyksiin. Voimme esimerkiksi selvittää, miten

  • sivuston konversiota voidaan parantaa
  • ajankohtaissisällöstä tehdään vaikuttavampaa
  • vierailijoiden kävijäpolkua sujuvoitetaan
  • sivuston hakukonenäkyvyyttä parannetaan relevanteilla avainsanoilla
  • sivustosta tehdään tekniseltä rakenteeltaan hakukoneystävällisempi
  • suosituimmat sivut tarjoavat paremman laskeutumiskokemuksen
  • kävijät löytävät tuotetut sisällöt
  • navigaatio toimii tehokkaasti
  • sivusto myy enemmän
  • analytiikkadatan laatua parannetaan.

Työkaluina käytämme muun muassa sivuston analytiikkaa, kyselyitä, kuumakarttatestausta ja erillisanalyysejä, hyödyntäen tietenkin myös asiantuntijoidemme kokemusta.

Verkkopalvelun kehittäminen Karhu Kaizenin avulla on jatkuva matka kohti entistä laadukkaampaa käyttökokemusta ja parempia tuloksia. Datavetoinen lähestymistapamme mahdollistaa verkkopalvelun kehittämisen aihealue kerrallaan, systemaattisesti ja tuloksekkaasti. Asiakkaan näkökulmasta Karhu Kaizen tarjoaa vaivattoman keinon kehittää verkkopalvelua systemaattisesti dataan perustuen, ilman tarvetta suurelle ajalliselle investoinnille. Kaizen-menetelmän kautta varmistamme, että kaikki pienet mutta merkittävät parannukset saadaan toteutettua. Olemme havainneet, että jo pienet sivuston viilaukset voivat tuoda merkittäviä hyötyjä.

Lue lisää Karhu Kaizenista

Jos haluat tietää, kuinka Karhu Kaizen voisi auttaa sinun verkkopalvelusi optimoinnissa, lähetä meille viesti.

Kysy Teemulta lisää
Teemu Suominen, toimitusjohtaja

Teemu Suominen toimitusjohtaja 050 313 0577

Lähetä meille viesti

Kun lähetät viestin, olemme sinuun yhteydessä. Pidämme datastasi huolta tietosuojasivullamme kuvatulla tavalla.

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Tykkäsitkö tästä jutusta?

1
0
1
0
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Jaa juttu somessa
Tällä viikolla näitä luettiin eniten
  1. LIFT-malli on konversio-optimoinnin 6 kohdan muistilista
  2. Mistä brändi rakentuu? Esimerkkejä brändin rakennuspalikoista
  3. WCAG-kriteerit ymmärrettävästi – näin teet sivustostasi saavutettavan
Viime aikoina eniten reaktioita herättivät
Ota yhteyttä
Tilaa uutiskirje