Dagmar asiakastarina
Asiakastarinat

Dagmar sai uudet verkkosivut, joiden hallinta on talon omien ihmisten käsissä

Markkinointitoimisto Dagmar julkaisi uudet verkkosivut, jotka tuotettiin digitoimisto Karhu Helsingin ja Dagmarin oman markkinointitiimin yhteistyönä. Uusi WordPressillä toimiva Dagmar.fi kokoaa yhteen tänä vuonna 50 vuotta täyttäneen tarunhohtoisen markkinointitoimiston laajan palvelutarjonnan ja näkemykselliset ajankohtaissisällöt.

Karhu Helsinki vastasi sivuston konseptista, suunnittelusta ja rakentamisesta Dagmarin laatiman key visual -aineiston ja vapaamuotoisen vaatimusmäärittelyn pohjalta. Julkaisun jälkeen sivuston ja Dagmarin tiimin hyvinvoinnin eteen töitä tekee Karhu Huolenpito.

Hyvää palautetta kriittisimmältä yleisöltä

Dagmarissa työskentelevät Suomen terävimmät markkinoijat, jotka arvioivat tarkalla katseella myös talon omia toimenpiteitä.

Odotimme kommenttimyrskyä, mikä nettisivu-uudistuksesta tyypillisesti kirpoaa – saimme kehuja ja muutaman korvaustoiveen

Teija Jokinen, Dagmar

”Kun pyysimme uusista sivuista palautetta talon sisältä, odotimme kommenttimyrskyä, mikä nettisivu-uudistuksesta tyypillisesti kirpoaa”, kertoo Dagmarin markkinointia vetävä Teija Jokinen. ”Nyt saimme kehuja ja muutaman korjaustoiveen”, Jokinen jatkaa. Sivustoa on kiitetty raikkaudesta, selkeydestä ja siitä, että se on Dagmarin brändin näköinen.

Sivusto on Dagmarin omien ihmisten hallittavissa

Dagmarissa koettiin vanhat sivut kankeiksi. Asioita ei päässyt tekemään itse ja sivustolla ei ollut välineitä ajankohtaisten puheenaiheiden ja palveluiden vaikuttavaan esillepanoon.

Karhu Helsingin konseptisuunnittelussa ykköstavoite oli tarjota Dagmarille vapaat kädet tuottaa sisältöä ja hallita sivustoa. Sataprosenttisesti modulaariseen rakenteeseen perustuvalla sivustolla kaikki sisältö ja merkittävässä määrin myös sen esitystapa on Dagmarin omissa käsissä. Kaikkea tekstiä ja kaikkia kuvia voi päivittää. Sivustorakennetta voi hallita ja kunkin sivun rakenteeseen voi tehdä muokkausta moduulirakennetta vaihtamalla. Kaikki moduulit ja tyylit ovat Dagmarin brändin mukaisia. ”Uudet sivut ovat täydellisesti meidän hallittavissamme”, Teija Jokinen kommentoi.

Vaikuttavuuslaskuri tarjoaa ainutlaatuista tietoa mediamainonnan tehosta

Uusilla Dagmar.fi-sivuilla huomiota on saanut osakseen mainonnan vaikuttavuuslaskuri. Laskurilla markkinoija pystyy selvittämään, millaisilla mediavalinnoilla hän saa eniten vastinetta rahalle.

Uudet sivut ovat ovat täydellisesti meidän hallittavissamme

Teija Jokinen, Dagmar

Laskuri perustuu Dagmarin keräämään massiiviseen mediamainonnan vaikuttavuusdataan ja sen päälle rakennettuun laskenta-algoritmiin. Karhu Helsingin suunnittelema ja rakentama laskuri keskustelee algoritmin kanssa ja tarjoilee silmiä avaavia tuloksia selkeällä esitystavalla.

Projektissa asetettiin tavoitteet ja sitten saavutettiin ne

Määrittelyvaiheessa projektille sovittiin kahdeksan päätavoitetta, joiden toteutumista arvioitiin uuden sivuston valmistumisen jälkeen. Joustavan hallittavuuden lisäksi Dagmar halusi painottaa tavoiteasetannassa erityisesti käyttäjäystävällisyyttä ja kävijän ohjaamista eteenpäin sisältöpolulla.
Projektin päätöksessä tavoitteista seitsemän todettiin toteutuneiksi ja viimeisenkin arvioitiin todennäköisesti toteutuvan aikaa myöden, uuden sivuston myötävaikutuksella.

Kun Karhu astui kuvaan, alkoi tapahtua

”Sisäinen keskustelu nettisivujen uudistamisesta oli vellonut pitkään”, kertoo Dagmarin Teija Jokinen. ”Kun saimme toimittajavalinnan tehtyä ja Karhu astui kuvaan, alkoi tapahtua!”

Karhu veti projektin läpi hyvin – [Karhun projektipäällikkö] Heidi oli ihana!

Paula Wickström, Dagmar

Ripeätahtinen projekti käynnistettiin määrittelytyöpajan valmistelulla heti kun Karhu sai Dagmarilta vihreää valoa. Työskentely jatkui vauhdikkaana ja suunnitelmallisena julkaisuun saakka. Aikataulu ja deadlinet olivat selkeitä, mutta ajoittain tuli myös kiire. Dagmarin tiimi teki tiukalla aikataululla sankariteoksi luokiteltavan työn sisällöntuotannossa ja sen syöttämisessä paikoilleen sivustolle.

Dagmarilta peukkua projektijohdolle ja dokumentaatiolle

”Karhu veti projektin läpi hyvin – [Karhun projektipäällikkö] Heidi oli ihana!”, kommentoi sivustoprojektin päällikkönä Dagmarin puolella työskennellyt Paula Wickström. Myös Karhun tuottama dokumentaatio sai kiitosta osakseen.

Tästä eteenpäin tarkoituksena on pitää sivusto ajan tasalla ja elävänä sekä tehdä kehitystyötä dataan ja tutkimustietoon perustuen.

Lisätiedot

Dagmarin Chief Business Officer Teija Jokinen, p. 040 832 7727
Karhu Helsingin asiakkuusjohtaja Timo Salminen, p. 050 518 0085

Kysy lisää tai ota yhteyttä!

Timo Salminen asiakkuusjohtaja 050 518 0085

Tai lähetä meille viesti

Kun lähetät viestin, olemme sinuun yhteydessä. Pidämme datastasi huolta tietosuojasivullamme kuvatulla tavalla.

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Tällä viikolla näitä luettiin eniten
  1. Matomo-analytiikka – eniten käytetyt raportit
  2. HTTP-virhekoodit – eli mitä näet silloin, jos nettisivu ei toimi kuten odotit
  3. Miljoonasakot Meta-pikselin käytöstä verkkokaupoille Ruotsissa
Viime aikoina eniten reaktioita herättivät
Ota yhteyttä