Karhulla on asiaa

Osal­lis­tuim­me Yri­tys­ma­ra­ton­vies­tiin ja vietimme kesäpäivää saunoen ja len­to­näy­tös­tä ihaillen

Karhu Helsinki

Karhu Helsingissä olemme aina panostaneet siihen, että työnteko koostuu muustakin kuin tietokoneen ääressä istumisesta. Olemme tiivis porukka ja on mahtavaa, että viihdymme yhdessä myös työaikojen ulkopuolella. Vuosittaisiksi perinteiksi ovat muodostuneet kesäkuussa vietettävä kesäpäivä sekä loppuvuodesta pikkujoulut. Tänä vuonna yhteisten rientojen määrä kasvoi kolmeen, kun osallistuimme toukokuussa Yritysmaratonviestiin Töölönlahdella. Kesäpäiväkin on nyt vietetty, joten on aika kirjata muistoja ylös blogiimme. Kesäpäivän järjestimme viime perjantaina Summer Saunan saunalautalla.

Yritysmaratonviesti 19.5.2017

Kun alkuvuodesta saimme sähköpostiimme mainoksen tästä yrityksille ja työporukoille tarkoitetusta juoksutapahtumasta, päätimme välittömästi osallistua. Karhulaisten joukossa on monenlaista liikkujaa ihan maratoonariksi asti, joten innostus  tähän leikkimieliseen kisaan oli selvä. Yritysmaratonviestissa on kolme eri sarjaa, josta saa valita omalle porukalleen sopivimman. Me lähdimme kuntosarjaan yhden joukkueen voimin.

Karhu Helsinki Yritysmaratonissa 2017

Kisassa juostaan kokonainen maratonmatka 42 km kiertäen noin 2 km pituista Töölönlahden reittiä yhteensä 19 kierrosta. Yhdessä joukkueessa on 5-10 juoksijaa ja kierrosmäärän saa päättää vapaasti joukkueen jäsenten kesken. Joukkueessamme oli 10 jäsentä ja saimme sulassa sovussa päätettyä kunkin vastuulla olevan kierrosmäärän jokaisen juoksijan oman kuntotason mukaan. Kovin menijämme Ville juoksi huimat viisi kierrosta ja ilman häntä olisimmekin ehkä vieläkin tahkoamassa Töölönlahden rannoilla… Joukkueen oli myös määrä kuljettaa vapaavalintaista viestikapulaa, joka aina vaihtoalueella vaihtoi omistajaa. Viestikapulamme oli toki yrityksemme teeman mukainen, pieni jääkarhu.

Ville Viking

Päivä oli kaikin puolin upea. Aurinko paistoi koko maratonin ajan ja välillä tuntui liiankin lämpöiseltä. Joukkueilla oli mahdollisuus ilmoittautumisen yhteydessä vuokrata järjestäjiltä oma teltta, pöytiä ja penkkejä. Aluksi teltta mietitytti, miksi olla katoksessa kauniina päivänä, mutta teltta osoittautuikin lopulta oivaksi paikaksi suojautua pahimmalta paahteelta.

Joukkueemme Ursus Maratonimus pärjäsi hienosti omassa sarjassaan, ollen 166 sijalla 212 joukkueesta. Emme olleet lähellekään viimeisiä! Kuntosarjan tavoiteaika oli suoriutua maratonista 3-5 tunnissa ja pääsimme tavoitteeseen helposti. Loppuaikamme oli 3:26:43.

Yritysmaratonviesti juostaan seuraavan kerran ensi keväänä. Tapahtuman alustava päivämäärä on 25.5.2018. Haastamme toki kaikki asiakkaamme ja kumppanimme mukaan!

Laura

Kesäpäivä saunalautalla 9.6.2017

Karhun kesäpäivä on aina alkukesän odotetuin päivä toimistollamme. Päivää suunnittelee huvitoimikunta, joka haluaa pitää kesäpäivän suunnitelmat viimeiseen asti visusti itsellään. Tapahtumasta annetaan tiedonmurusia muutamaa päivää ennen, jotta kaikki osaisivat varustautua tarvittavin varustein. Tällä kertaa, kuten monesti muulloinkin, varusteisiin kuului pyyhe ja uikkarit.

Viime perjantaina sää oli koko päivän lupaava ja aurinko paistoi. Vielä lounasaikaan tuntui hiukan vilpoisalta, mutta iltapäivällä kun kyydit saapuivat Korkeavuorenkadulle, oli jo mukavan lämmintä. Vielä tässä vaiheessa oli epäselvää, mikä meitä Hakaniemenrannassa odottaisi. Autot suuntaisivat sinne.

Wau, rannassa meitä odotti ällistyttävän hieno saunalautta upeine terassialueineen, saunoineen ja grilleineen! Ja auringonpaiste kruunasi tietenkin kokonaisuuden. Alkumaljojen jälkeen n. klo 17 lähdimme lautalla vesille suuntana Kulosaaren edusta, jossa pysähtyisimme saunomaan ja uimaan.

Summer Saunan lautta
Mika hyppää
Heidi kokeilee vettä

Sauna- ja uintitauon jälkeen matka jatkui kohti Katajanokan edustaa. Jo se, että epävakaisen kevään jälkeen päivämme kruunasi lämmin auringonpaiste, oli hienoa, mutta kirsikkana kakun päällä oli samaan aikaan Kaivopuiston yllä järjestetty lentonäytös! Näytös oli alkanut jo aiemmin iltapäivällä, mutta ehdimme hyvin todistamaan näytöksen kohokohtia, joita olivat mm. Finnair Airbus A350 sekä Ison-Britannian Red Arrows, jotka järjestivät ennennäkemättömän elämyksen Helsingin ylle.

Finnair Airbus A350
Lentonäytös
Sydän

Paluumatka sujui leppoisissa merkeissä pelaillen, jutellen ja baarin antimista nauttien. Ankkuroiduttuamme Hakaniemen rantaan söimme illallisen ja innokkaimmat saunojat jatkoivat lauteilla. Olimme varanneet lautan iltakymmeneen saakka, mutta kun kello löi 21.30, emme millään olisi vielä halunneet lähteä, joten kysyimme, josko voisimme jatkaa vielä yhden lisätunnin voimin yhteentoista saakka. Se kävi lautan väelle ja karhulauma oli tyytyväinen.

Pelailua
Maya, Keiju ja Annu
Timo Karhu

Jäämme innolla odottamaan, millaisia metkuja huvitoimikuntamme keksii syksyllä. Nyt karhut toivottavat kaikille ihanaa ja aurinkoista kesää!

Elostamme Karhu Helsingissä voit lukea myös näistä aiemmista postauksista:

Olemme WWF:n kumppani

Ystävien kanssa töissä

Juhlimme 20-vuotista taivaltamme

Tykkäsitkö tästä jutusta?

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
Jaa juttu somessa
Tällä viikolla näitä luettiin eniten
  1. Terminaalimultiplekseri tmux – ystävä, johon voi luottaa
  2. Karhu Kaizen: Verkkopalvelun jatkuva optimointi datavetoisesti
  3. Miksi sähköposti menee roskapostiin?
Viime aikoina eniten reaktioita herättivät