Me Karhu Helsingissä teemme päivittäin töitä maailman kuluttajatuotemarkkinan kärkiyrityksen Unileverin kanssa. Meillä on etuoikeus suunnitella digitaalista markkinointia ja viestintää lukuisille Unileverin brandeille. Esimerkiksi Bio Luvil, Comfort, Flora, Ingman, Hellmann's, Kingis, Knorr, Magnum, Jättis, Spice Ice, Turun Sinappia ja Zendium ovat tulleet vuosien varrella tutuksi.

Koen lämpimiä tunteita Unileveriä kohtaan

 Minulle on aina ollut erityinen paikka sydämessäni Unileverille. Se voi tuntua hassulta. Miten joku voi kokea tunteita jättimäistä, globaalisti toimivaa yritystä kohtaan? Joku toinen voisi ajatella, että Unilever on esimerkki kasvottomasta yritystoiminnasta, mutta itse olen aina kokenut toisin.

 

Minulla on aina ollut erityinen paikka sydämessäni Unileverille.

Unileverin esittely

Arkiset tuotteet nousevat askeleen korkeammalle

Unilever tekee yksinkertaisista asioista jotain suurempaa. Unilever tuottaa ja markkinoi pesupulveria, jäätelöä, ihovoidetta ja deodoranttia. Tuotteet ovat läsnä ihmisten arjessa ja niistä on periaatteessa glamour kaukana. Mutta kun nämä arkiset asiat päätyvät ihmisten ulottuville Unileverin maailmanluokan markkinointiosaamisen maustamina, ne nousevat aivan uudelle tasolle. Pakkaukset näyttävät houkuttelevilta, toimitusketju toimii ja tv-spotit saavat ihmisten ihon kananlihalle. Ja se on vasta alkua. Markkinointi tekee bulkista premiumia - ja juuri sitähän markkinoinnin parhaimmillaan pitäisi tehdä. Totta kai myös tuotteet itsessään ovat reilusti bulkkitavaraa parempaa, mutta markkinointi ja nimenomaan markkinointi saa ihmiset ymmärtämään sen.

Unileverillä on ylevä tavoite, joka on oikeasti hieno

Unilever on asettanut tavoitteekseen auttaa ihmisiä voimaan hyvin, näyttämään hyvältä ja saamaan enemmän irti elämästä. En voi sille mitään, mutta minusta se on melko hieno ja samalla yksinkertainen tavoite. Ja harva yritys tässä maailmassa on tehnyt enemmän tuon tavoitteen saavuttamiseksi. Unilever erottuu myös toisella tavoitteellaan: he haluavat kaksinkertaistaa yrityksensä koon samalla vähentäen ympäristövaikutuksiaan.

Halusin Unileveriin töihin ("setä kertoo" -osuus)

Bisnes on aina kiinnostanut minua. Aloittaessani opiskelemaan Helsingin kauppakorkeakoulussa eli nykyisessä Aalto-yliopistossa suurin haaveeni oli päästä Unileveriin töihin. Ainakin siihen maailmanaikaan Unilever tunnettiin nimellä "markkinoinnin korkeakoulu". Haaveestani ei koskaan tullut totta, mutta voin sanoa olevani enemmän kuin tyytyväinen nykytilanteeseen. Osana Karhu Helsingin tiimiä pääsen tekemään töitä ja oppimaan Unileverin eri toiminnoista ehkä monipuolisemmin, kuin mitä talon sisällä olisi koskaan tapahtunut.
 
Karhu Helsinki on Unileverin pohjoismainen roster agency -sopimustoimisto. Tämä viesti ei ole mainos. :)