Nettisivujen kehittäminen on jatkuvaa työtä. Kehitystyö on tuloksellisinta kun se perustuu tutkimustietoon. Tarjoamme monipuolisen käyttäjätutkimuspalveluiden kokonaisuuden, joka nostaa nettisivujen kehittämisen uudelle tasolle. Käyttäjät toimivat ja ajattelevat usein eri tavalla kuin mitä voisi olettaa. Tutkimus antaa erinomaiset mahdollisuudet tehdä sivustosta merkittävästi myyntiä kasvattava ja asiakkaita paremmin palveleva kokonaisuus.

Asiantuntija-analyysi

Meillä Karhu Helsingissä on kahden vuosikymmenen kokemus nettisivustojen käyttäjien toiminnasta ja toiveista. Osana käyttäjätutkimusta asiantuntijamme analysoi nettisivuston ja paikallistaa sen vahvuudet ja kehityskohteet. Tämä luo vankan pohjan kehityssuunnittelulle.

Sivustouudistus ja SEO

Kävijätilastojen syväanalyysi

Lähes kaikilla nettisivuilla on käytössä kävijätilastointi - useimmissa tapauksissa Google Analytics. Lähes aina tilanne on myös se, ettei tilastoihin ehditä perehtyä riittävän perusteellisesti. Meillä on hyvät edellytykset löytää tilastoista ne tiedot, jotka keskeisimmin vaikuttavat sivuston menestykseen.

Online-käyttäjäkysely

Käyttäjiltä on hyvä kysyä mielipiteitä sivuston tilasta ja kehitystoiveista. Kysely tehdään sähköisellä lomakkeella. Lomake näytetään automaattisesti kaikille tai satunnaisotannalla valituille käyttäjille tai vaihtoehtoisesti se lähetetään yhdessä valitulle fokusryhmälle. Kaikki eivät lomaketta täytä, mutta käytännössä aina sillä saadaan kerättyä arvokasta tietoa, johon ei muuten pääse käsiksi.

Käyttäjähaastattelut

Avainkäyttäjien haastattelut auttavat syväluotaamaan sivuston nykytilaa ja antavat uusia ajatuksia tulevasta kehityssuunnasta. Suoritamme nämä joko puhelimitse tai live-tilanteessa. Haastattelujen onnistumisen kannalta on tärkeää, että haastateltavat valitaan yhdessä ja että henkilöt edustavat monipuolisesti erilaisia näkökulmia.

Kattava loppuraportti

Kerätyn tutkimustiedon perusteella asiantuntijamme tekee kattavan raportin sivuston nykytilasta sekä kehitystarpeista. Raportti antaa parhaat mahdolliset eväät sivuston kehittämiseen entistä tehokkaammaksi myynnin moottoriksi ja liiketoiminnan rakentamisen työkaluksi.

Nettisivujen käyttäjätutkimuksesta on luontevaa jatkaa hakukoneoptimointiin, lue lisää jatkuvasta hakukoneoptimoinnista.