Suomen suurin palkansaajainstituutio SAK on valinnut digitoimisto Karhu Helsingin ja mainostoimisto Redlandin uudistamaan keskeisimmät digitaaliset palvelunsa ja brandinsa.

Lähes miljoonaa palkansaajaa edustava SAK täyttää tänä vuonna 110 vuotta.

Järjestön viime syksynä uudistunut strategia korostaa vahvan ja luovan viestinnän merkitystä. Jatkossa SAK:n viestinnän välineet ovat pääosin digitaalisia.

”Ja sitten jotain aivan muuta”

SAK etsi uusia viestinnän kumppaneita laajalla tarjouskilpailulla. Toimistot haastettiin tarjoamaan ”jotain aivan muuta”.

SAK haluaa uudistua rohkeasti ja viestiä samalla, että se on keskeinen yhteiskuntaa uudistava voima. Tarjouskilpailussa päärooli annettiin mittavalle verkkosivuprojektille. Mukana olivat myös SAK:n brandin tuoreuttaminen sekä uutiskirjekonseptin uudistus.

Karhu Helsinki ja Redland tarjosivat yhteistyössä

SAK kutsui digitoimisto Karhu Helsingin osallistumaan tarjouskilpailuun marraskuussa 2016.

”Oli pysäyttävä hetki, kun SAK:n tarjouspyyntö kolahti inboxiin” kertoo Timo Salminen, Karhu Helsingin toimitusjohtaja.

”SAK on monumentaalinen instituutio - yksi maan tunnetuimmista ja vaikutusvaltaisimmista järjestöistä, josta jokaisella suomalaisella on mielipide”, Salminen jatkaa.

Karhu Helsinki on keskittynyt digitaaliseen markkinointiin ja viestintään. SAK.fi-sivuston ja uutiskirjeen uudistaminen ovat toimiston ydinosaamista.

”Brandiuudistukseen halusimme kumppaniksemme mainostoimisto Redlandin, jonka kanssa yhteinen tekeminen on aiemmissa projekteissa ollut sujuvaa”, Salminen toteaa.

”Meillä kesti noin 30 sekuntia tehdä päätös osallistumisesta SAK:n tarjouskilpailuun yhdessä Karhun kanssa”, kertoo Redlandin toimitusjohtaja Simo Vunneli.

”SAK on asiakkaana huippukiinnostava ja yhteistyö Karhun kanssa pelaa”.

Intohimo ja osaaminen ratkaisivat

”Karhu Helsingin ja Redlandin innostus ja ideat vakuuttivat”, kommentoi SAK:n viestintäpäällikkö Jaana Pohja.

”Kokemus, luova osaaminen sekä teknologiapohja, projektinhallinta ja hyvät referenssit painoivat kaikki vaa’assa, mutta intohimo ja aito kiinnostus SAK:ta ja uudistumistamme kohtaan ratkaisivat pelin”, Pohja kertoo.

”Nyt käynnistyvä viestinnän ja digitaalisten palvelujen uudistusprojekti on yksi keskeisistä toimenpiteistä, jolla uusi strategiamme muuttuu konkreettiseksi toiminnaksi”, sanoo SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta.

SAK:n digitaalisten palvelujen ja brandin uudistaminen on alkanut vauhdilla. Määrittelyt ovat valmistuneet ja suunnittelutyö täydessä vauhdissa.

Konkreettisia tuloksia alkaa näkyä vaiheittain kevään ja kesän aikana. Verkkosivut ja uusi uutiskirje julkistetaan alkusyksystä.

Lisätiedot

SAK:n viestintäpäällikkö Jaana Pohja, p. 040 55 44 036

Karhu Helsingin toimitusjohtaja Timo Salminen, p. 050 518 0085

Redlandin toimitusjohtaja Simo Vunneli, p. 040 508 8856

 

Ladattavat aineistot

Tiedotteen kuva, Karhu Hakaniemessä (JPG)

Karhu Helsinki -logo, vaaka (PDF)

Karhu Helsinki -logo, pysty (PDF)


SAK 

Suomen ammattiliittojen keskusjärjestö SAK edustaa liki miljoonaa palkansaajaa ja 20:tä ammattiliittoa teollisuudessa, julkisella sektorilla, kuljetuksessa ja yksityisillä palvelualoilla. Olemme Suomen suurin etujärjestö ja aloitteellinen yhteiskunnan ja työelämän uudistaja.

Karhu Helsinki Oy 

Karhu Helsinki on kaupungin sympaattisin digitoimisto. Olemme rakentaneet suomalaisten yritysten digitaalista liiketoimintaa yli 20 vuotta. Teemme nettisivustoja ja digitaalista markkinointia, jotka kasvattavat asiakkaidemme myyntiä ja alentavat kuluja. Yli 90 % asiakkaistamme suosittelee meitä kollegalleen. Tärkein työvälineemme on Drupal. Osuus projekteistamme lahjoitetaan WWF:n työhön jääkarhun ja arktisten alueiden suojelemiseksi. Asiakkaitamme ovat mm. Paulig, Unilever, Sodexo, Suomen Palloliitto, CWT Kaleva Travel, Suomen Kennelliitto, Rocla, Olympiastadion, Suomen Kansallisooppera, Estrella, Wihuri ja Säteilyturvakeskus. 

Redland Oy

Redland on luonnollisesti yhteen kasvanut mainostoimisto, viestintätoimisto ja digitoimisto. Suunnittelemme ja toteutamme asiakkaidemme liiketoiminnan tavoitteita tukevaa monikanavaista markkinointia ja viestintää. Ydinosaamisessamme liiketoiminnan ymmärtäminen, idea, ilme ja tekniikka yhdistyvät tuloksellisiksi markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteiksi. Autamme asiakkaamme toivottuihin tuloksiin suunnittelemalla ja  rakentamalla yksilöllisiä verkkopalveluita, brändejä, kaupallisia konsepteja ja kampanjoita  toteuttamalla ne yhdessä asiakkaan tarpeet huomioon ottaen. Asiakassuositteluasteemme on 94,4%. Asiakkaitamme ovat mm. Ukko.fi, Rantapallo, Consti, Fida, Barona, Danone, Masku, Heeros, Raaseporin kaupunki ja Lahden kaupunki.