Drupal on avoimeen lähdekoodiin perustuva julkaisujärjestelmä, joka on suunniteltu myös monipuoliseksi sosiaalisen median alustaksi.

Sosiaalisen median näkökulmasta Drupal on kiinnostava sen erinomaisen laajennettavuuden vuoksi. Erilaisilla sosiaalisen median moduleilla Drupaliin voi lisätä monipuolisia toimintoja. Näiden modulien avulla verkkosivusto voidaan helposti integroida sosiaalisen median palveluiden kanssa. Esimerkkeinä vaikkapa Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, Instagram ja LinkedIn. Sosiaalisen median profiilitietoja sekä seuraa- ja jaa-painikkeita on mahdollista hallita keskitetysti.

Sosiaalinen media ja sen hyödyntäminen

Drupalin avulla käyttäjien sosiaalisessa mediassa luoma sisältö voidaan tuoda osaksi verkkosivustoa. Blogit, keskustelufoorumit, äänestykset ja kyselyt sekä kommentointi ovat tavallisimpia esimerkkejä sivustolle integroitavista elementeistä. Erilaisten yhteisöpalvelujen ja virtuaalimaailmojen perustaminen on Drupalin avulla myös mahdollista.

Yhtenäinen digitaalisen asioinnin kokemus

Yrityksen liiketoiminnassa sosiaalista mediaa voi käyttää mm. palautekanavana, informaatiokanavana, tuotekehityksessä, mainonnassa ja sisäisten toimintojen parantamisessa. Kun toiminnot integroituvat luonnollisesti myös osaksi verkkosivustoa, asiakkaalle voidaan tarjota kokonaisvaltainen ja yhtenäinen digitaalisen asioinnin kokemus.

Tärkeintä on valita ne sosiaaliset mediat, jotka parhaiten tukevat yrityksen liiketoimintaa ja joiden kautta viestiminen tuntuu luontevalta. Drupal on integraatioalustana markkinoiden kärkeä. Lue lisää muista Drupal-integraatioista.

Toimistotyöntekijät toimiston keittiössä

Helposti jaettavaa sisältöä

Sosiaalisen median signaalit ovat tärkeitä sivuston hakukonenäkyvyydelle. Sivujen jakaminen, tykkäykset ja kommentointi antavat hakukoneille luotettavia signaaleja sivuston tärkeydestä. Kävijät jakavat mielellään hyvää sisältöä ja luottavat toisten kävijöiden mielipiteisiin ja arvioihin. Myös blogikirjoitukset, twiitit ja Facebook-postaukset ovat suosittuja jakamisen kohteita.

Sosiaalisesta mediasta kävijöitä voi ohjata eteenpäin yrityksen sivuille. Linkityksessä voi käyttää valittuja yritykselle tärkeitä avainsanoja ja laskeutumissivuja, samalla tulee rakennettua ja tuettua hakukonenäkyvyyttä.

Karhu Helsinki on tuonut sosiaalisen median osaksi asiakkaidensa sivustoja

Sosiaalisen median päivityksiä on mahdollista nostaa automaattisesti yrityksen sivustolle ns. some-seinäksi tai sisältövirraksi. Se on hyvä tapa elävöittää sivustoa ja tuoda sille säännöllisesti päivittyvää mielenkiintoista sisältöä. Verkkosivuston kävijöitä voidaan rohkaista some-jakamiseen sekä suoraan viestintään yrityksen kanssa - erityisesti Twitterin kautta.

Esimerkiksi näillä asiakkaillamme sosiaalinen media on verkkosivustolla keskeisessä roolissa.

  • Estrella
  • Paulig
  • RadioMedia
  • Suomen Palloliitto

Kun haluat tietää lisää Drupalista tai miten sosiaalinen media voidaan ottaa liiketoiminnan tueksi, ota yhteyttä meihin tämän sivun lomakkeella.