Hakukoneoptimointia ei voi tehdä kertaluonteisesti, ei ainakaan, jos halutaan kestäviä tuloksia. Hakukoneiden logiikka ja asiakkaiden nettikäyttäytyminen elää jatkuvasti. Karhu Helsingin jatkuva hakukoneoptimointi on palvelukokonaisuus, joka tehdään läheisessä yhteistyössä asiakkaan kanssa.

Hakukoneoptimoinnilla (SEO) tähdätään pitkäkestoisiin tuloksiin niin sivuston löydettävyyden kuin tuottojenkin kannalta. Hakukoneoptimointi on digitaalista markkinointia ja hyvin tehty optimointi antaa myös tukea muille markkinointitoimenpiteille verkossa ja sen ulkopuolella.

Palaverimuistiinpanoja

Jatkuvan hakukoneoptimoinnin osa-alueet

Optimointi- ja konversioasiantuntijamme seuraa asiakkaan sivustoa, raportoi sen tehokkuudesta ja tekee pitkäjänteistä työtä sivuston kehittämiseksi. Jatkuva optimointipalvelu kattaa mm. seuraavat osa-alueet

  • Hakukonenäkyvyyden raportointi
  • Kilpailijaseuranta ja –raportointi
  • Kävijätilastojen analysointi
  • Avainsana-analyysi
  • Sivuston sisällön kehittäminen
  • Digitaalisen liiketoimintaympäristön muutosseuranta

Optimointipalvelu käynnistyy sivustoanalyysillä

Jatkuva hakukoneoptimointi käynnistetään tutkimuksella, jolla selvitetään sivuston nykytilanne. Kokoamme tutkimuksen tulokset kattavaksi raportiksi, joka antaa vankan perustan sivuston jatkuvalle kehittämiselle. Analyysi sisältää seuraavat asiat

  • Laaja avainsanatutkimus
  • Laaja kilpailijakartoitus
  • Sivuston sisältöanalyysi
  • Sivuston tekninen analyysi

Laadukas sisältö keskiössä

Hakukoneoptimointi voidaan jakaa kahteen osaan, tekniseen ja sisällölliseen. Tänä päivänä hakukoneet suosivat yhä enemmän laadukasta sisältöä ja ne arvostavat monipuolista, asiantuntevaa ja kieliasultaan oikeaa tekstiä.  Hakutuloksena saadun sivun tulisi vastata asiakkaan tekemää hakua mahdollisimman hyvin ja sisällön pitäisi antaa vastaus asiakkaan kysymyksiin. Asiantuntijamme opastavat yrityksen sisällöntuottajia laadukkaan ja monipuolisen sisällön tuottamiseen.

Mihin hakukoneoptimointia tarvitaan?

Valtaosa lähes kaikkien sivustojen liikenteestä tulee hakukoneista, Suomessa lähinnä Googlesta. Sekä B2C- että B2B-palveluita haetaan valtaosassa ostotilanteista ensin verkosta hakukoneella ja ostaja valitsee myyjän usein jo ennen ensimmäistä yhteydenottoa.

Optimointi on kustannustehokas keino tavoittaa potentiaaliset asiakkaat netissä. Hakukoneiden käyttäjät tekevät valintansa useimmiten täysin hakutulosten kärkipäästä ja vain harva menee ensimmäistä hakutulossivua pidemmälle.

Hakukoneoptimoinnin tulokset näkyvät viiveellä ja erityisesti kovin kilpailluilla aloilla muutokset hakutulosten järjestyksessä tapahtuvat vähitellen. Sivuston optimointia tulee siksi tehdä pitkäjänteisesti ja suunnitelmallisesti. 

Karhu Helsingin jatkuva hakukoneoptimointi on palvelukokonaisuus, joka aloittamisen jälkeen työllistää asiakasyrityksen henkilökuntaa mahdollisimman vähän. Pyydä meiltä tarjous ja aloita sivustosi hakukonenäkyvyyden kehittäminen jo tänään!

Lue myös asiantuntijamme kirjoitus optimoinnin huomioimisesta sivustouudistuksen yhteydessä.